Blogger Backgrounds

Friday 11 November 2011

~kena tag

salam kembali bersiaran huhu..
(entry kali ni mgkin agak pjg dpd biasa ngeeeee)

setelah sekian lama menyepikan diri, kini saya kembali hehe.. terlalu banyak cerita ingin dikongsikan.. tapi terlalu banyak juga rintangan yang menghalang.. dan semestinya halangan utama adalah dari diri sendiri (sindiri mau igt yaa...) saya akan cuba untuk mencoret barang sebarang dua cerita yang ingin dikongsikan di blog chipsmore ni haha.. ermm buat masa ni, saya nak jawab soklan tag mengetag dpd adik kesayangan beta haliza aka yak..

Few rules to be followed.So,these are the rules:
1.Post this rules - dah buat
2.Write 11 things about yourself - sila scroll bwh
3.Answer the question the tagger set for you - pon scroll lg bwh
4.Create 11 new questions for those you want to tag - tgh perah otak nk pk
5.Choose 11 blogger to be tagged and link them to the post - mode sedih: tak tau nak tag saper
6.You're not allowed to tag back ( I mean to the person who tags you ) - boleh la yakkkkk owhhhh huhu


11 perkara mengenai saya:


~masih merangkak2 & melilau2 mengenai dunia blog nih

~suka aktiviti menjahit tapi slalu kekurangan masa utk ke arah itu huhuhu (yak, cam susah jak nak penuhi hajat ko nak tukar hak milik mesin jait aku yo haha)

~suka berangan (samo cam ko yak..) utk jadi tokey kedai jait & bakery 

~kadang2 agak kurang jelas pendengaran haha (mr. chietham salu komplen pasal nih huhu)


~cepat bosan bila buat sesuatu perkara dlm tempoh yg lama / berulang kali (termasuk shopping) ~pelik kan.. salunyer pompuan amat kamceng ngan bab nih tp tdk saya sbb cpt rambang mata hahha


~klu g kenduri kendara suka bab tolong sental menyental pinggan mangkuk dan periuk belanga ~ termasuk kenduri di rumah MIL sbb tak terer bab masak2 hihihi


~suka buli hayfa mtk tlg buat mcm2 (cth: tlg crk botol susu kotor nak basuh, tlg carik remote tv).. hayfa pon suka buli mama dgn menyepahkan umah ~so fer n skuwer la kan..


~suka tgk layout umah yg cantik2 dan berangan utk lukis pelan umah sendiri (tlg doa kan anganan yg ni tercapai yer...)


~samo ngan ko yak, suko masam.. mgkin nang dah po pureh kito..


~gemar western & fast food..simple je..


~last... amat sayang dan chenta kpd ahli keluarga kedua2 belah pihak especially my mak n apak.. n opkos my mr chietham n ippa ~nak mention kat sini sbb in real situation saya teramat susah n jarang utk mengungkapkan kata2 hikmah itu.. sob sob (sedeh la plak)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


k yak, tuk jwpn ku terhadap soalan ko.. baco bena2 huhu


* klu la diberi pilihan tukar kerjaya [tanpa perlu bayar apa2..he3] , takorg mok jd ap? ...
~mun apat aku nk jd fulltime housewife..senang ati aku molah kejo gumah tanpa arahan dr sapo2 pun n bilo2 maso jak ekot suko ati aku.. pendek kato aku la bos aku la kuli haha

* apa takorg polah k cover malu..
~tangga po situati maso yo.. cth: mun terpeleot tgh jln, terus tundukkan bdn konon mutit apo2 barang..mun terlepas angin dpn org, eksen molah bunyi2 di mulut (ko phm x yak???) - tuk cdgn aku jak.. mun bena2 jd xkan ku nak nusei ngan ko.. malu la aku hahaha


* kombinasi wana yg takorg rasa sangat2 menyakitkan mata...
 ~kinek tuk semo warna boleh dipadankan.. lebih byk warna lebih meriah.. tp mun ijo stabilo ngan mirah terang nang perlu makei spek la k nahan silo...

* takorg diberi peluang utk luah perasaan ngn org yg takorg bencik.o x suka... camni? ap tkorg polah..
~aku sms jak ngan eh.. sbb mun face 2 face aku takut aku yg akan nangis nak meluahkan apo yg terpendam selamak tuk.. mun sms aku boleh tukar ayat sampei aku puas ati ngan ayat yg plg soft tp maksud eh sampei ke org yo... bleh??

* takorg kan blogger, blog ne yg paliiiiiiiiiiiiiiiing salu takorg buka..1 jak a.. sebab?
~blog aku mpun la.. sbb aku bleh klik mano2 link blog lain yg ku nak bukak tanpa perlu menyusahkan aku nak taip satu2 hehe.. tapi currently aku suko bukak blog moon sbb aku nak nangga update pasai norma.. she is very strong women.. aku kagum ngan semangat eh melayan sakit eh.. mintak2 kito semo diberi kekuatan camyo utk menghadapi apo2 jak ujian yg Allah SWT berikan kpd kito semo... n x lupak juak ikatan kekeluargaan yg ditunjukkan.. perlu dicontohi semuo urang...
 
* kwn bait takorg kawen ngn org yg takorg minat..nya tauk... n takorg dijemput..so how? bukan kah memenuhi undangan ya wajib........ mun x memudharatkan... he3
~insyaAllah aku x kan dtg sbb mun dtg akan memudaratkana jiwa raga aku :))

* benda o sth yg takorg idam2kan p agak mustahil utk dicapai....
~nak diam kat tanah air tercenta nun di sarawak sana... mmg agak mustahil tp ni tauk kuasa Allah nak melembutkan ati mr. chietham huhu..
  
* klu la takorg diberik pilihan utk ada kuasa... ada power.. ap tkorg mok? sebab?
~aku mok ado kuasa utk terbang.. sng nak terbang plg kg n xperlu nunggu traffic light ijo n jln jammed...
 
* impian yg ingin tkorg capai b4 kawen...
~nak meli mesin jait tp dah kawen tuk baruk tercapei..
 
* satu peluang yg takorg tunggu2, tp takorg terpaksa lepaskan...
~peluang utk mtk tukar keluar/dalaman kementerian.. sbb eh sik sampei ati mtk maso yo.. knek tuk teraso penyesalan tp dlm maso samao byk wak hikmah eh...
 
* ngakuk a..apa yg takorg citakan lam blog pasal tag mengetag tk adalah bena... :)
~insyaAllah bena2 belaka... mak mesan nseyo, x bagus mbulak ngan urang...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ermm dah terlalu panjang rasanya coretan kali ini.. sebelum ada yg termuntah, elok rasanya saya stop dulu.. till then.. daaa :-)
(*yak, mun rajin lak ku nyambung udik.. mun x, stakat tuk jak la hoooo)
aksi2 kemuncungan hayfa yg dah jarang dipamerkan (ada habit baru)
nota kaki: byk perancangan dlm kepala, tp cam kekurangan masa utk direalisasikan.. help me plisss


1 comment:

  1. ha3...ntah2 kito 2 jak fhm nak d kaka tk... nyaman k bahasa dikmpun..hik3

    aku mok juak mesin yo.pliiiiiiiiiiiis :)

    ReplyDelete